Arrelar entre el ciment i la pedra, en lloc inhòspit, però fer-ho vessant bellesa. Aprofitar el mínim raconet d'una terra fèrtil com els menuts pixallits. Així vaig arrelar en tu. Íntimament adaptable i flexible, en el teu espai mínim, rígid, inqüestionable.
I van florir els moments i van morir els moments, per falta de terra, d'aire i de llum. Encara que n'hi havia prou, en tant estret camí, res no hi cabia.
I ara les llavors al vent, en solitud voleien, sense trobar el lloc, sense saber l'indret on aterrar de nou i arrelar en nova terra.
L'ombra dibuixada sobre el mur, encara ens recorda el temps perdut.
dijous, 27 de juny del 2013
dimecres, 26 de juny del 2013
Dauraré la tarda
![]() |
Una foto de la Consol d'Hora Blava |
Dauraré la tarda en solitud
vinclada pels temps
massa feixucs de viure.
Per companyia, només
l'aire que em gronxa,
per penyora o deixant
el color que s'apaga.
dijous, 20 de juny del 2013
Junts
Tota jo maldaré sempre més
-ni peresa ni mà em frenarien-
per servar dolçament l'amistat,
que és així com la cosa nomia.
-ni peresa ni mà em frenarien-
per servar dolçament l'amistat,
que és així com la cosa nomia.
Clementina Arderiu
Ha estat com una bufada, que ha passat tan ràpid, però hem fet una cosa junts, amb la intenció de ser-hi i de trenar-nos, amb la intenció d'una abraçada que ens barregés emocions compartides. I compartir o mirar junts en la mateixa direcció sovint uneix més que qualsevol desig. Surava alguna cosa diferent, avui, en l'aire que ens envoltava, i la meva mirada, que sempre em costa d'allunyar de tu, havia retrobat la forç i la confiança perdudes. I després, les mirades han estat més diverses i els seus ulls brillaven, al mateix temps de tantes llàgrimes, i de complicitats múltiples i accessibles. Mentre que li podia veure una rialla continguda dins dels ulls, retrobava la confiança en nosaltres i en la nostra traça per empènyer els dies i deixar-los que passin acompanyats i que facin la seva feina de llimar arestes i punxes i de dibuixar els records amb la més gran tendresa possible. Junts en la corda fluixa del temps, mantenint-nos l'equilibri els uns als altres.
dimecres, 19 de juny del 2013
M'agradaria
M'agradaria tocar la suavitat dels pètals, si fos possible fer-ho sense espatllar-los. M'agradaria beure l'energia i la llum del groc, si no s'hagués d'apagar mai. M'agradaria tocar la teva pell, lentament, com si no l'hagués tocada mai. M'agradaria que l'amor fluís, sense barreres ni reserves, i sentir-lo en la teva mirada i en la meva, tant com se sent en el cos.
dimarts, 18 de juny del 2013
Ram rosa
Aquesta història havia de ser com un ram, on els colors es combinen i es comparteixen els uns als altres. Compartir somriures i si calia també tristeses, però res no ha sortit com pensàvem o com volíem. Tot ha estat molt més amarat de les convencions més habituals. Però finalment tampoc importa massa, només importa adaptar-nos a la vida, tal com és i a les persones tal com són i gaudir si cal dels petits instants buscats o regalats... autèntics o obligats com si fossin aquell fil que no es trenca, i somiarem perquè que no es trenqui, tot i que la realitat s'entossudeix a trencar-lo cada dia. Com la sinceritat perduda.
dilluns, 17 de juny del 2013
Només dos clavells vermells
Des de la solitud d'aquesta nit
observo debades, des de fora
la companyia efímera i potent,
alegre i secreta
d'uns diàlegs que puc saber
sense veure'ls mai.
Un bona nit i un bes
o potser molt més
i la immediatesa d'una resposta
que acompanya sempre.
La quotidianitat de l'amor,
com un fil que no es trenca.
Em guardo els mots i l'amor, tantes vegades
i admiro secretament els dos clavells
que saben buscar-se i trobar-se
en la sinceritat dels mots i de la nit.
que saben buscar-se i trobar-se
en la sinceritat dels mots i de la nit.
dimecres, 12 de juny del 2013
Malva reial
Vaig fotografiar aquesta flor amb el mòbil, només per retenir-la... tal com intento a vegades, captar altres realitats amb la càmera de la memòria, amb les eines dels mots o dels dibuixos.
Analitzar, escoltar, endur-m'ho tot i pensar-ho poc a poc: serà un malva o no serà una malva... saber si aquest lloc bonic és igual per a tu i per a mi: s'hi assembla, però és diferent al mateix temps, més espectacular, més gran, més vistosa. Me l'enduc i puc comparar. Però no, un cop més no la cullo, la flor... tal com no puc collir cap dels moments viscuts.
Simplement me'ls enduc i canviaré el registre dels meus somnis. Sempre amb vocació de realitat. Amb necessitat de realitat per acomplir-se del tot. Ara aprendré que un somni pot ser només un somni. Igualment que en tornar al mateix indret, la malva reial, ja no hi és, però jo ja l'he aprés, ja la retinc amb mi, per sempre.
Analitzar, escoltar, endur-m'ho tot i pensar-ho poc a poc: serà un malva o no serà una malva... saber si aquest lloc bonic és igual per a tu i per a mi: s'hi assembla, però és diferent al mateix temps, més espectacular, més gran, més vistosa. Me l'enduc i puc comparar. Però no, un cop més no la cullo, la flor... tal com no puc collir cap dels moments viscuts.
Simplement me'ls enduc i canviaré el registre dels meus somnis. Sempre amb vocació de realitat. Amb necessitat de realitat per acomplir-se del tot. Ara aprendré que un somni pot ser només un somni. Igualment que en tornar al mateix indret, la malva reial, ja no hi és, però jo ja l'he aprés, ja la retinc amb mi, per sempre.
dimarts, 11 de juny del 2013
De prop
T'he mirat de prop, i t'he vist molt diferent. La imatge que tenia de tu ha canviat. No sé si ets tu o són els meus ulls, o les dues coses sumades. He buscat i he buscat en tu, fins al final, aquell que jo coneixia, però finalment, ja he vist que no, que no hi era. En el seu lloc hi ets tu. Amic i desconegut a la vegada. I no, hi ha coses que jo no puc confiar mai a un desconegut. Per tant reculo: tornaré a mirar-te de lluny, i miraré de no intervenir gaire mentre durin aquests passos que faig sense mirar enrere... reculo de cara a tu. No tancaré la porta, ni em giraré d'esquena. Però recularé, mentre busco la distància adequada per a nosaltres. I m'aturaré quan sigui en el meu lloc, per ser-hi sempre, per si et cal una resposta. Per si vols aprendre què són complicitats, de les de veritat. Però jo ja no faré més preguntes, ni més propostes. M'esperaré a saber si realment hi ets sempre, com dius, i sobretot fins a saber què en vols fer d'aquesta presència.
dilluns, 10 de juny del 2013
Graons de groc
Encara no sé com serà, ho veig, en la intenció del projecte, com aquesta imatge de flors, com un laberint inofensiu, com un bosc en miniatura, una mica embolicat, que no saps per on passar. Un bosc delicat i tendre i al mateix temps inabastable. I tot de cop sembla senzill. Cada dia, cada hora, cada instant... fer que comencin i acabin en ells mateixos. No esperar res més que el transcórrer dels dies, sota el sol i la pluja, caminades i converses. Feines i moments tranquils, paraules i silencis. No esperar res i seguir habitant el meu lloc i la meva manera, sense desviar-me ni a dreta ni a esquerra, pensant trobar paradisos inexistents. No vull en aquest cas cap terme mig. O desaparèixer o ser-hi sempre.
Ser-hi com una resposta. Una resposta que no falla mai. Hi seré, sempre, si tu vols. I tu, i tu, i tu si vols també... Però no buscaré el camí compartit. No n'hi ha cap que pugui satisfer-nos. El camí serà només meu. I potser ens trobarem en alguna cruïlla o en algun repòs.
Tornaré als inicis i viuré la vida amb les mans i amb el cap i el cor somiaré la vida.
divendres, 7 de juny del 2013
Estams
Fotos ofertes en exclusiva per Fanal Blau
Viatgem en la nit, viatgem de cor i de mots. Ens creuem paraules que deixen esteles lluminoses que s'apaguen molt poc a poc... romanen a l'aire com els deixants d'avió. I es desfan lentament tornant-se núvols.
Barregem els mots i els sentiments llançant-los enllà de nosaltres i barrejant-los els uns amb els altres com els estams s'alliberen i es creuen desordenats i inevitables quan s'obren els pètals.
Viatgen tristeses i llàgrimes, viatgen consols i companyies, viatja l'amor i els besos, viatgen somriures i bons desitjos.
M'escolto, ran de la mitja nit, amb els estams que em tatuen l'ànima, i us porto dins, tot el que m'heu explicat i tot el que heu callat o heu només suggerit... tatuatges tristos, o somriures, essencials i compartits en la tendresa.
dijous, 6 de juny del 2013
lilà
Perquè has vingut han florit els lilàs
i han dit llur joia
envejosa
a les roses:
i han dit llur joia
envejosa
a les roses:
Joan Salvat Papasseit
dimecres, 5 de juny del 2013
Com lliris sobre l'aigua
M'adono amb claredat que un dia és idèntic a un altre i que no sembla que això hagi de canviar de manera positiva en un futur, sinó que més aviat em sembla sentir que en créixer els anys, el món se'm fa petit. En aquests moments densos, pesants i terribles, penso intensament en com fer-ho per retrobar una plàcida clarividència que m'empenyi endavant. M'adono també que mantinc amb fidelitat, aquest exercici continuat de les rutines, en el millor sentit de la paraula i de la millor manera que puc i que sé. I m'hi deixo anar, a moments, com si les rutines fossin allò més important que tinc i desenvolupo tots els rituals amb cura i en altres moments feixucs, busco aquell punt (que l'experiència d'haver-les repetit totes durant tants anys em permet) de fer-les connectant el pilot automàtic de cada ruta. Si m'aboco damunt de l'aigua, ja no veig el meu reflex, però la llum es canviant i els reflexos també.
Amb una cama aquí i l'altra allà, incòmodament, recomenço, avui, el programa d'un dia més. Per estalviar-me la bogeria, passo llista dels camins, camins infinits que costa d'emprendre. Per múltiples que siguin, encara em semblen pocs, perquè cap no m'agrada, però tinc cura que passin tots per la cruïlla d'entendre i entendre'm, pels graons de vida, per poder tocar les arestes amb els dits amb tota suavitat i que no em facin tant de mal.
Aturo el meu temps, ni que sigui breus instants, per retrobar-me i en mi retrobar les blanes sensacions de coto en pèl, sense vessar-me, sense vessar-nos dins confusos remeis ni desconcerts. Sóc jo la que em vesso, m'acoto com si volgués tocar l'aigua, però em sostinc encara.
Comentari de resposta a Cercle de condensació
dimarts, 4 de juny del 2013
La palidesa del rosa

S'ha tornat pàl·lida la vida, que abans tenia tots els colors. I sé que només jo tinc la paleta per repintar-la. Se'm dilueixen els colors, que em semblaven potents, i al primer traç ja han perdut la força. Agafo els tubs de pintura i omplo de nou la paleta. He d'aprendre com evitar que se m'inundin d'aigua, vinguda de pluges i tempestes i se m'aigualeixin de nou.
dilluns, 3 de juny del 2013
Glicina blanca
Te'n vas tan lentament, com de puntetes, girant el cap de tant en tant, fent-me un senyal, com si volguessis marxar i fer-me creure, al mateix temps, que no marxes. La teva presència, la vols lleugera com aquests penjolls de glicina blanca, quasi eteris, però que van perfumant, no obstant, l'aire que els envolta. Si les belluga el vent, l'olor s'escampa i arriba més lluny. Arriba també fins a mi. Fas volar paraules, però l'essencial se escapa d'aquest vol, com si ho hagués robat, sense voler-ho, un cop d'aire. Queden els fets tristament dispersos, volant davant dels meus ulls. Gronxant-se amb una malenconia que durarà mentre hi hagi un sol pètal que resisteixi la força del temps i el pas dels vents.
dissabte, 1 de juny del 2013
Avideses
Després de tant de temps de trenar paraules, després de conèixer els camins dels pensaments, de compartir les històries, tan riques, tan belles, després de tants regals i somriures, semblava que no en teníem prou... i buscàvem nous camins. Els uns apuntaven al cel, els altres esbiaixats no assenyalaven enlloc, camins sense horitzó, camins sense objectiu, tristos camins sense flors. Perduts, assajàvem cruïlles, sense arribada. No hi havia res. Un buit immens m'assetjava i només em quedava refer el camí. A passes petites, no cal córrer, faig camí de tornada.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)